אז, מה היא טנטרה?

אתם יכולים לקרוא ציטוטים ממקורות אמינים בספרים שונים. אני אכתוב על טנטרה מה שאני יודעת בעצמי, מתוך הבנה אשר באה לאחר שנים של תרגול, קשר עם מאמנים, מורים, אנשים פשוטים, קריאת ספרות והתובנות שמגיעות מתוך חוויות מיסטיות שלאחר התרגול. אני אכתוב מה היא טנטרה בשבילי. כל אחד מפרש את המושג מתוך נקודת המבט שלו. לכן, עבור מישהו זה סקס מעודן ויוצא דופן, עבור מישהו אחר – דרך האהבה, עבור אדם אחר – כת השטן, ופולחן אלילים ואילו עבור מישהו נוסף – מסורת עתיקת יומין שנשתמרה כפי שהיא, וכו ‘

אני אנסה לכתוב על טנטרה, מנקודת המבט של התקופה המודרנית. הרי איך אפשר אחרת? כל תורה, כמו כל תופעה חיה, צריכה להתפתח ולגדול, תוך ספיגת כל דבר חדש שמביא זמן; אחרת היא קופאת , מאבדת משמעות ובסופו של דבר נעלמת. ואילו המחדשים והממשיכים של התורה המסוימת הם אנשים שונים, חייהם והמודעות שלהם.

לכן אני מדגישה – טנטרה בזמנים המודרניים. אין טעם לחפש אחר שיטות התרגול העתיקות המועברות מפה לפה, לחפש אחר המורים והגורואים של שיטות התרגול האלה וכו. הזמנים משתנים ודברים רבים משתנים. גורו לא מספיק לכולם ולכן אין טעם לחכות לפגישה עמו. לכן טנטרה בזמננו צריכה להיות שונה, היא צריכה להיות שונה בכל איזור ואצל כל אדם, כי כל אדם הוא מיוחד במינו.

לכן, אין שיטות תרגול נכונות ולא נכונות (מנקודת מבט חיצונית). כל אחת תורמת משהו וכל אחת מתאימה למקרה ספציפי בלבד. מתרגל טנטרה מרוסיה או אוקראינה שונה ממתרגל טנטרה מהודו או סין. אם לא נראה בדינמיות ובשינויים של תורה מסוימת תנאי טבעי והכרחי לקיומה, נוכל להתנחם במחשבה על הקרבה למקורות העתיקים של יוגה, טנטרה, טאואיזם, לחזור באופן עיוור על התנועות, התנוחות והצורות שהותירו המאסטרים מן העבר, אך זאת זו תהיה אשליה, הונאה עצמית והקשר יהיה חד צדדי.

קשר אמיתי עם תורה מסוימת – מה שמאפשר לתרגל ולקבל תוצאות – תמיד הדדי. הוא לא דרך ספרים, מנזרים, אשרמים וגורואים, הם רק מתווכים, סמלים חיצוניים ונותני רמזים.

קשר אמיתי מתרחש בפנים כאשר אנו מחוברים היטב לעצמנו, לתחושותינו ולחוויות שצברנו.

קשר אמיתי הוא הקשר עם הידע הפנימי שלך, עם כל הניסיון הקולקטיבי של הלא מודע, אשר אנו חלק ממנו. כאשר אנו משתנים, אנו עורכים שינוי ברובד הזה, תוך ספיגה והתמרה של הניסיון שהצטבר במשך אלפי שנים. אנו מוספים לתורה הקיימת את הידע, האנרגיה והוויות שלנו ואף היא צומחת ומשתנה. כאשר לא מתחשבים בזה, פירוש הדבר לנסות להקפיא, לייצב ובסופו של דבר להמית את תורת הטנטרה הכבירה..

ננסה להתעלם מתרגולים, טכניקות וטקסים, ספציפיים ולהגיע עמוק יותר לשורש, לבסיס שעליו בונים את השיטות והטקסים, בסיס אשר, בדומה ליקום, נשמה, מוות, השתנה מעט בלבד במשך כל תקופת ההתפתחות האנושית. כאשר נגדיר את הבסיס, את עקרונותיו ואת מהותו, נוכל באופן יעיל הרבה יותר ליצור דרכים לתמורה בתודעה בהתחשב בשינויים שהתרחשו בחלוף הזמן.

מתוך כל האמור לעיל טנטרה זו תורה ודרך חיים גדולה ורחבה הכוללת בתוך חוכמתה את כל רוודי החיים, אדם הבוחר בדרכה של טנטרה כדרך רוחונית שלו בדומה למכונת אריגה (נול) שבו מוסיפים כל פעם חוט ואורגים את האריג כדוגמא זאת אדם לוקח חוייות ואירעים בחייו ואורג את אריג החיים שלו

ואיזה חוט טוב לאריד החיים ואיזה לא זו דרכה של טנטרה להתחברות לטבע האישי של כל אדם ולקחת רק משטוב ספפיציפי בישבילו.

וטנטרה בזמנים המודרניים היא אוסף של פרקטיקות והערות רוחניות ממגוון רחב של אנשים אשר בחרו בדרך זו כדרכם בחיים וחולקים את הידע הזו אם כל אדם כדאי לעזור לו לרקום את סדין החיים!